Pages

Sunday 29 April 2012

sebab janawang dengan Google Adsense?

mesin carian (search engine)
Salam 1Malaysia,
Mesti anda mencari sebab janawang dengan Google Adsense? Ok, baca ni dulu, kita ikut satu persatu supaya anda tidak tergopoh-gopoh untuk meraih wang tanpa pengetahuan. Jom kita belajar dulu. Sebab itu lar saya tidak memberitahu cara mendapatkan AdSense dengan mudah, belajar dahulu dan baru boleh cuba. 


Hasil kajian menunjukkan bahawa search engine adalah alat yang paling banyak yang dipakai oleh pengguna internet di seluruh negara. Dan Google adalah mesin pencari yang menjadi pilihan nombor satu setakat ini. Tak percaya? Ok, Google nampaknya tidak mensia-siakan hal ini, MELALUI IKLAN INI DIKATAKAN ADALAH SUMBER PENDAPATAN UTAMA GOOGLE. Kian menariknya Google sebagai media iklan inilah yang kemudian membuat lembaga kajian dan penasihat Millward Brown menobatkan Google sebagai produk paling kuat di dunia dengan nilai produk US 86,1 million.

Program pengiklan ini dikenal dengan nama AdWords. AdWords adalah suatu program pengiklanan bagi mereka yang ingin mengiklan melalui Google dengan kos per klik.

Iklan dari perngiklan tersebut selain akan muncul di hasil pencarian Google, juga akan muncul di halaman-halaman web atau blog orang lain atau penerbit. Program inilah dikenali sebagai AdSense. Dengan AdSense, pemilik (blogger) yang mahu menyediakan sedikit ruang di halaman blog atau web, akan mendapat timbal balik (wang) daripada advertiser atas jasanya dalam menpatkan iklan-iklan tersebut.

Adsense boleh diibaratkan seseorang yang menyewa ruang untuk ditempatkan iklan dimana dia akan mendapatkan wang. Jadi, AdSense akan mengiklan AdWords.

Program AdSense boleh diikuti secara percuma dan memiliki potensi pernghasilan yang tidak terbatas bagi penerbit AdSense. Hanya berbekal blog dan domain, siapa pun yang memenuhi syarat boleh mengikuti AdSense dan berpeluang mendapatkan bahagian kejayaan yang diraih Google. Kenapa Tidak? Anda adalah seorang blogger, jom kita manfaatkan masa kita selama ini.

banyak lagi yang bagitahu...tunggu entri seterusnya..banyak lagi yang nak disentuh, Adsense bukan senang nak dapat..tapi senang nak jinakkan AdSense..sebelum tu, mari kita belajar..percuma, saya hanya ingin berkongsi...

p/s : share artikel ini di facebook yer...sangat membantu,, :)

No comments:

Post a Comment